luni, 20 februarie 2012

Chirurgia Bariatrica ...un vis, un refuz, o nebunie sau o sansa la viata?

Tananam...m-am intors. De data asta cu una din solutiile eficiente in lupta noastra cu obezitatea. Solutii...mm as putea mai degraba sa o numesc o ultima sansa.

Am ales sa scriu despre asta astazi pentru ca una dintre voi m-a intrebat ce fac eu in concret, in privinta asta. Eu lupt de mult cu obezitatea, de cand eram mica. Am reusit sa o tin sub control datorita sportului, activitatii fizice continue. In momentul cand am incetat au inceput experimentele, internarile in spitale, umilintele de pe coridoarele de la endocrinologie, pastilele miraculoase, prafuri ciudate, terapii ingenioase, vizite particulare la tot felul de nutritioniste.

Nimic, am esuat. Si de fiecare data, ea, mancarea imi daruia mangaierea necesara sa trec peste. Imi aduc si acum aminte un episod ce m-a ranit enorm. Mergeam la nutrionista aia....nu dau nume....renumita, ultra cunoscuta la Timisoara. Aveam inima cat un purice. Stiam deja de multa vreme ca mananc pe baza emotionala si ma temeam de....ea si de mine. Sa nu ma jigneasca, sa nu ma faca sa ma simt ca ultima persoana de pe lume. Ei bine ...asa a fost...si surazand imi zice ..."stii, tu mananci pe baza emotionala. Metabolismul tau e blocat...nu ai arderi, aproape deloc. Chiar daca vei reusi VREODATA sa slabesti, la fiecare dezamagire te vei reintoarce. Unica solutie pentru tine este chirurgia bariatrica. "

Am iesit plangand...m-am oprit intr-un restaurant si mancand plangeam. Imi suna numai acel VREODATA  in minte. Aveam impresia ca trebuie sa ma duc sa imi sap groapa undeva in mijlocul Timisorii si sa ma pregatesc sa zac. Vestita nutritionista mi=a asezat piatra de mormant asupra capului.

Au trecut aproape 3 ani de atunci, 3 ani in care am trait in letargie. Am renuntat sa mai exist, m-am anulat. Doar acum...ultima sa propozitie a inceput sa iasa la lumina: "Unica solutie pentru tine este chirurgia bariatrica. "

De o luna am inceput sa imi fac toate analizele radiografiile (...chiar azi am una). Am intalnit oameni extraordinari care ma ajuta zi de zi sa ma indrept spre fericire, spre o viata minunata, in sfarsit a mea. Sunt in lista pentru a face un BYPASS GASTRIC si sunt extrem de fericita dar am si mult frici...dar astea in alt post :)))

Va redau aici o explicatie:

Ideea utilizarii unui procedeu de reductie gastrica pentru tratamentul obezitatii a rezultat din observarea scaderii ponderale la bolnavii gastrectomizati dupa procedeul Billroth II (rezectie gastrica cu gastro-entero-anastomoza).
Prima interventie de bypass gastric pentru obezitate a fost raportata in anul 1967 (29). De atunci s-au propus multiple variante fata de tehnica originala a lui Masson.
Indiferent de varianta, principiul bypass-ul gastric consta in excluderea din circuitul alimentar a unei portiuni din stomac, cu anastomoza segmentului gastric restant in circuitul digestiv.

13 comentarii:

  1. Stii ca va fi greu... dar sunt alaturi de tine >:D< Si sper ca sprijinul celor de acolo, ce au trecut sau vor trece prin asta, sa-ti fie mereu aproape si sa-ti ridice moralul mereu, chiar si atunci cand pare ca vrea sa se duca la fund ;) Love ya, sis :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  2. inteleg ca o faci? Esti sigura? ai inteles care sunt toate riscurile si care sunt toate implicatiile lor?? Ce parere ai despre operatiile nerusite?
    E corpul tau si tu hotarasti... dar stomacul e un muchi.... care se poate mari sau se poate strange, chiar si in urma unei operatii....

    Genetica mea ma anunta obeza, ceea c e si devin atunci cand scap lucrurile de sub control... dar, stiu ca se poate si altfel. Am vazut ca pot! Stiu cum e si la 48 de kg dar si la 100. Sunt extreme. Nu vreau acolo... dar stiu ca sunt singura care ma pot ajuta!
    Te provoc la "concurs"! :) eu am de dat jos 27-30 de kg, ca sa ajung acolo unde ii este psihicului meu confortabil. Tu, cat?

    RăspundețiȘtergere
  3. dap, o fac...si sunt foarte multumita ca o fac...sunt extrem de constienta de implicatii...nu exista operatii nereusite ci persoane care nu respecta indicatiile nutritionistului, ale psihologului, ale dietologului si ale chirurgului.este o intreaga echipa ce te tine sub observatie...stiu ca pare o nebunie pentru unii dar eu am aceste oscilatii de greutate de cand ma stiu...eu? am dat 40 de kg cel mai mult...dr recastigate si cu dobanda mai tarziu...

    Vreau sa se inteleaga clar ca aceasta operatie nu imi rezolva problemele...sunt EU cea care trebuie sa depuna efort....dar ma ajuta enorm sa reincep o viata corecta si sanatoasa...

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti tin pumnii si ma rog sa fie totul cum iti doresti! ... si da, era vorba despre o persoana care a mancat normal (normalul meu, nu normalul ei inainte de operatie) la o luna si jumatate de la operatie... intelesesem ca nu e voie.. Oricum, a slabit putin dupa operatie.. logic la ce dieta trebuie urmata... dupa care a stagnat. Si de 2 ani tot stagneaza. Trecand peste efectele benefice, pe mine ma sperie problemele de asimilare care pot aparea ulterior... carentele de vitamine si minerale ... Gandesc asta, acum, prin perspectiva unei persoane care a trecut prin 2 sarcini si stie cat de importanta este alimentatia mamei in dezvoltarea fatului.. si totusi, te inteleg perfect si nu cred ca este o nebunie. si imi place mult ca o vezi ca pe un start nu ca pe o solutie unica ... Daca o sa mai fi pe acici si cand te vei pregati sa devi mama, o sa te stresez cu analizele si cu alimentatia pe timpul sarcinii. :) :) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stai ca tre sa raspund cu liniute hehehhe:

      - dar eu o sa fiu mereu aici...aici e lumea mea :)
      - tocmai pentru ca imi doresc enorm sa am un copil prefer sa o fac acum si nu cand doctorii imi vor spune ca pun in pericol viata copilului meu din cauza greutatii excesive
      -carentele de vitamine si minerale sunt asigurate mereu in cadrul alimentatiei....dupa operatie o data pe luna trebuie sa repeti analizele...
      - e un fel de contradictie de termeni o vad ca si solutie unica in situatia in care ma aflu dar e un start...stii cum se zice: Dumnezeu iti da, dar nu iti baga in traista :)

      P.S pt prietena ta care a stagnat ar ajunge sa inceapa sa faca un pic de sport si sa se intoarca la o dieta sanatoasa...si va reincepe sa slabeasca...asta daca vorbim de bypass...sunt foarte multe modalitati si tipuri de operatii....unele dintre ele DA pot esua...sunt operatii reversibile si ireversibile.

      Ștergere
    2. ah...normal ca nu e voie sa mananci normal...pt ca iti creezi dureri de stomac inutile...dupa o luna de operatie nici nu mai exista senzatia de foame fizica...ci mai degraba cea mentala. Si pt a o stopa trebuie sa lupti...nu e usor... Eh, creierul unui obez ramane asa :)))))))

      Ștergere
  5. Olala...Fiore , ai toata admiratia mea! Iti tin pumnii si iti doresc sa fie asa cum iti doresti!Multa sanatate!
    Nu ma bag la sfaturi si indicatii , nu e competenta mea si doar te rog sa vii cu stiri si noutati...

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari pentru decizie! Iti tin pumnii sa-ti reuseasca operatia si sa te recuperezi repede
    Sotul unei prietene foarte bune de-a mele este obez....mai mult decat obez. S-au dus impreuna la un nutritionist si au patit exact ca tine. Omul era renumit aici in Germania si cu foarte multa experienta. Totusi, a fost atat de bou incat sa-i spuna astuia (care venise pentru prima deata in viata lui la medic sa ceara ajutor) "oawwww, n-am mai vazut demult un om atat de gras. Nici cantaru nu-mi bate cat ai tu". Asa i-.a spus in fata sotiei.......
    Iti dai seama ca au disparut de-acolo cu viteza si el n-a mai vrut sa auda de nutritionisti. Pacat

    RăspundețiȘtergere
  7. ce tristete...ce tristete...acesti "profesionisti" nu realizeaza ce pot face cu vorbe...am prefera violentele fizice...pt ca alea se vindeca...inima in schimb se distruge, se inchide, se anuleaza...si nici macar lacrimile si disperarea mai pot schimba ceva...stiu ca poate ti se pare exagerat dar imi vine sa plang cand citesc lucrurile astea :(

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu mi se pare exagerat, si eu m-am intristat cand am auzit Prietena mea si sotul ei sunt musulmani, la barbatii musulmani mandria si respectul de sine sunt foarte importante, mai alesa in fata sotiei. A fost o jignirea foarte mare pentru el si o piatra de moara pentru viitoarele incercari

    Din pacate acum nu mai face nici macar o dieta . Nu am indraznit sa sugerez eu chirurgia, doamne fereste......

    RăspundețiȘtergere